Blod

Idag var jag hos doktorn, han är jääääääääättelång och jääääääääättestor och har LABBAR STORA SOM DASSLOCK, jag ser på honom fascinerat, vilken karl!

 jag fick kila till labbet för blodprov :

Jag sitter med armen redo att bli stucken i armen då sköterskan frågar om det är okej att hennes elev (från ryssland, om det nu spelar någon roll) sticker hål i armen på mig, jag tvekar och hon säger då men det är ingen fara hon har stuckit många förut... M okej säger jag, eleven drar åt spännet fett hårt runt min arm och kör i nålen och...Drar ut den igen??? blodet kommer fort och i stor mängd, jag sitter och stirrar på min blödande arm medans ryskan konstaterar att det blöder....jag tänker, No shit? Sköterskan försäkrar mig om att det inte är någon fara och plåstrar om mitt armveck, vi byter arm och kör samma procedur (denna gång med den vanliga sköterskan som använder en aning mildare metod) och fyller upp fem st provrör...Vilken dag!


Kommentarer
Postat av: Sweet Annie

Den där ryska studenten hade inte kommit i närheten av mina armar eller ådror. Du är modig, du:)



Icke-fungerande sköldkörtel finns som sagt i släkten och förklarar en hel del. Med lite medicin blir man (nästan) som ny igen.

2008-11-08 @ 22:31:23
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1716
Postat av: Peder

Är det sköldkörteln du var där och kollade? funkar den inte? min gör inte det :o

2008-11-18 @ 12:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0