Tacopaj

Det var en festiv midsommar i år, jag var först hemma hos Rolf och Rose-Marie där jag drack upp en halv flaska vin, trevligt trevligt. Gick sen vidare till Helena och Zibell för lite röjj, med mina tre apor Ove, Göran och Anders................
Vi spelade ölspelet, kul hade vi, jag klunkade vin, ingen bra idé.
Till slut kommer jag till en punkt då jag knappt kan titta längre, inte för att jag är trött utan för att jag är så odrägligt, oattraktivt fullt. Alla propsar på att följa mig hem jag säger nej, tar mitt pick och pack (dock ej vinet) och går hem..
På hemvägen är det enda jag funderar på, hmm, var kan jag kräkas? Jag hittar en fin buske vid elundskolan som ser bra ut och ja..Resten kanske ni förstår.
Dagen efter ska mina syskon komma och fira mig eftersom jag fyller år. Jag har lovat mamma att göra tacopaj, skitdum idé! Sitter vid spisen, sjukt sliten och rör om i den där vidriga köttfärsen, så fort jag kände doften av tacos fick jag kväljningar, och ja, jag spydde några gånger på grund av detta också.. Så vad har vi lärt oss av detta?
Kör inte ölspelet med vin, och definitivt inte med ren sprit (ajaj), det heter ölspel av en anledning kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0