Tetrisfreak

Så sitter jag och spelar Tetris, IGEN. Jag är så koncentrerad att jag glömmer bort att blinka och stirrar på skärmen så att min ögon typ skrumpnar ihop av torrhet. Snart kommer de ramla ut som russin i mitt knä och jag kommer kunna äta dem till frukost.
Det är inte konstigt att varje gång man blundar så tänker man på olika tetriskombinationer. Hur hjärntvättad är man på en skala?? Men fan vad roligt det är ändå! Jag tänker tillbaka på gymnasietiden då vi musikare satt och spelade tetris tills fingrarna blödde. Och hur vår lärare på alla datalektioner alltid börade med frasen "alla stänger av tetris nu".
En gång sa han "tänk om ni någon gång faktiskt satt och studerade när jag kom in i klassrummet istället för att ni spelade tetris", som om det skulle vara totalt omöjligtt? Men han hade nog rätt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0