Roadtrip

Hemma återigen efter en filmkväll med Björn, pizzapaj och cola. Vi såg London boulevard och The kings speech. Båda filmerna var bra men det kunde ha varit en högre periferi i London boulevard, om ni förstår vad jag menar..

Igår grillade vi ute på gräsplanen och hade det rätt så trevligt faktiskt. Jag hade dock inte tänkt igenom själva grillningsmomentet. Jag kan rekommendera att inte grilla fryst fläskfilé utan marinad, speciellt inte på en engångsgrill. Det tog ungefär 1,5 h för att det skulle kunna vidröras av tungspetsen. Men däremot tyckte alla andra det var ganska roligt att titta på. Vi skar upp fläskfilén och snart bildades däri en liten blodpöl, Jag konstaterar; "Känner att jag inte är riktigt lika hungrig nu som när vi kom", en halvamerikanare mumlar något i stil med; "Looks lika a sloppy vagina" något som både jag och Maria också konstaterat.. Så ni kanske förstår att matlusten inte låg på topp.
Jag och Maria vaknade sedan ganska förvånat klockan två idag, jag tog mig en funderade och Nej, jag drack faktiskt ingenting igår så vad fan hände?

Idag har jag rensat hela mig lägenhet på en massa trams, otroligt skönt. Kastat ett berg med omaka strumpor, (berg är dock en underdrift) och frågat mig själv vart alla andra strumpmakar tagit vägen?! Och sedan fått en aha-känsla varför jag nätt och jämt kunde stänga byrån. Har också rensat ut lite kläder och skor, vissa av sakerna gjorde lite ont i hjärtat att lägga i kassen men samtidigt så är mycket trasigt och jag det bara för att jag har svårt att släppa tag om saker men när jag väl gör det så är det en sorts befrielse.

Imorgon är det Måndag, alla har jobb och jag ligger hemma och har ångest. Varför? Jag vet faktiskt inte riktigt. Jag har precis slutat plugga och har jobbat sedan jag var 15, är det inte okej att ta det lungt då? Jag tycker nog faktiskt att jag får chilla. Grejen är ju att alla andra jobbar, så jag har ingen att hänga med heller på dagarna, därför jag sysselsätter mig med att städa lägenheten, städade BAKOM SPISEN senast idag, då har man lite att göra...


Efter midsommar funderar jag och Maria på att ta en liten Sverige-roadtrip, hör av er om ni är sugna! Sökes inte; tråkiga par eller deprimerade singlar, det finns redan två.

Kommentarer
Postat av: V

Jag vill roadtrippa!!

2011-06-20 @ 15:22:09
URL: http://twentyfifthfloor.blogg.se/
Postat av: maria

yey för roadtrip!

2011-06-20 @ 17:22:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0